Stowarzyszenie

Elegancja. Etykieta. Źle z nimi (bo nie zawsze wygodnie), ale bez nich jeszcze gorzej. To właśnie dlatego powstało stowarzyszenie But w butonierce. By pokazać, że życie na wysokim poziomie nie jest dostępnym dla nielicznych luksusem. Że tym, co wyróżnia dobrą restaurację, pracownię rzemieślnika czy sklep nie są wysokie ceny, ale szacunek do klienta.

Nasze stowarzyszenie nie jest klubem mężczyzn chodzących w smokingach i palących cygara, chociaż znajdziesz wśród nas i jednych, i drugich. Nie promuje picia koniaku czy whisky, chociaż też do nich nie zniechęca. Nie wszyscy z nas chodzą na co dzień w muchach i nie wszyscy przedkładają polo nad piłkę nożną. Nie łączą nas ani szare garnitury, ani czerwone skarpetki, ale chęć świadomego wyboru rzeczy, które robimy i przedmiotów, którymi się otaczamy. Przekonanie, że duszę w przedmiot może tchnąć tylko ręka człowieka, który go stworzył, a nie spec od marketingu, opowiadający bajkowe historie.

Bespoke oznacza stworzony na zamówienie. Bo jeśli człowiek jest miarą wszechrzeczy, to, co zostanie zrobione na miarę, odzwierciedla nasze dziedzictwo i nasze ideały. Jednocześnie żyjemy tu i teraz, a naszym celem nie jest odtwarzanie minionych epok. Wolimy uczynić tę naszą – i kolejne – bardziej znośnymi.

Są wśród nas teoretycy elegancji, pięknoduchy i dandysi, ale są też prawnicy, lekarze, dziennikarze, naukowcy i przedsiębiorcy. W świecie, gdzie masowa produkcja tam, gdzie taniej, i transport towarów z kontynentu na kontynent są codziennością, szukamy tego, co unikatowe, niepowtarzalne naprawdę, a nie dlatego, że tak wydrukowano na metce. Wiemy, że najlepsze cygara, alkohole czy wełnę na garnitur trzeba sprowadzać z krajów i regionów, które nimi słyną, ale wiemy też, że rzodkiewki najlepiej smakują z warzywniaka na naszym osiedlu.

Wiemy, że luksus wymaga czasu, ale chcemy szukać luksusowych rzeczy tu i teraz – nie dla siebie, ale dla innych. Bo żeby docenić rzecz, trzeba ją dobrze poznać.

Dlatego prowadzimy – w realu i w internecie – działania, które mają promować sprzedawców towarów i usług, rzemieślników i wszystkich tych, którzy myślą o zadowoleniu klienta w kategoriach bardziej długofalowych, niż czas potrzebny na wydrukowanie paragonu. Tworzymy kryteria oceny wyrobów dobrej jakości i chcemy wyróżniać tych, którzy te kryteria spełniają.

Walczymy o tzw. świadomość konsumenta, czyli wiedzę, na co zwracać uwagę, kiedy kupuje się produkt lub zamawia usługę. Prowadzimy największe polskie forum poświęcone elegancji i stylowi – forum.butwbutonierce.pl – gdzie dyskutuje się nie tylko o ubraniach, lecz także o jedzeniu, piciu, zegarkach, sztuce, aktywności fizycznej i sporcie czy miejscach wartych odwiedzenia.

Nasze stowarzyszenie skupia wybitnych znawców różnych dziedzin życia, dlatego proponujemy szkolenia w „eleganckich” dziedzinach: warsztaty wizerunku, degustacje, a nawet publiczne imprezy targowe.

A wszystkie te cele realizujemy we współpracy z naszymi partnerami – osobami fizycznymi i prawnymi, którzy, tak jak my, stawiają na jakość i eleganckie życie.